Sunday, November 14, 2010

Bengkel Penulisan Novel : 14 November 2010

Bengkel yang diwar-warkan sejak awal ini amat memberangsangkan, meskipun dalam kuantiti yang kecil namun tahap penyertaan dalam bengkel memuaskan hati semua pihak. Pertanyaan demi pertanyaan terpacul. Perbincangan, buah fikir dan idea dilontarkan untuk dikongsi bersama. Tidak kurang juga pengalaman perserta yang digabungkan dengan pengalaman pembimbing yang luas untuk menjadi 'hidangan' kepada perserta yang hadir.

Satu perkara yang menarik tentang kendalian pembimbing adalah; setiap kali bengkel novel yang dibimbing, membawa input dan pengisian yang berbeza-beza. AVA melihat ini suatu perkembangan yang sihat, terutama untuk perserta. Walaupun ada antara perserta menghadiri bengkel ini untuk kali kedua, namun input yang didapati dapat menambahbaikan lagi kaedah dan ilmu penulisan.

Banyak perkara baharu yang disentuh, berbeza dengan bengkel yang sebelum ini. Terima kasih AVA ucapkan kepada perserta yang hadir dan pembimbing yang memberikan input yang pelbagai. Terima kasih semua. Akan datang bengkel finale penulisan skrip pada 12.12.11, insya-allah.

Bengkel Penulisan Yang Lepas :(sila klik)
2) Bengkel Penulisan Novel 1 - 12 Disember 2009
3) Bengkel Penulisan Novel 2 - 3 Januari 2010

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tentang AVA :

001916007-V (daftar perniagaan)

C-00-7, Blok C, Jln CU 1/A
Taman Cheras Utama,
56000 Kuala Lumpur,
Cheras.

Legal Disclaimer :

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian atau bentuk daripada tulisan, foto dan artikel di sini perlu mendapat izin daripada Agensi Villa Aksara dengan makluman melalui emel atau di ruang komen entri. Dan sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan atau foto tersebut dari blog ini. Terima kasih.
(BLOG INI DIBUKA PADA 11 MEI 2009)

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP