Thursday, February 11, 2010

MINDA

Assalamulaikum,

Alhamdulilah sekali lagi saya diberi kekuatan untuk berkongsi maklumat. Kali ini saya hendak berkongsi tentang Minda. Tahukah anda semua kita dikurniakan 2 bentuk minda. Minda yang pertama ialah minda sedar dan minda yang kedua ialah minda separuh sedar.

Apa yang saya hendak kongsikan dengan penulis semua ialah minda separuh sedar. Minda ini sangat hebat. Apa yang perlu kita tahu ialah bagaimana mengeluarkan kehebatannya sahaja.

Satu darinya ialah kita harus selalu memfokuskan apa yang kita hendak. Selalu kita bayangkan apa yang kita mahu, bagaimana kita mahu mencapainya, bila kita hendak mencapainya. Petuanya adalah:
1. Kita minta apa yang kita mahukan
2. Kita mesti mempercayai apa yang kita mahu atau impikan
3. Kita pasti akan dapat.

Jangan tanya bila kita akan dapat kerana ianya bergantung kepada sikap sejauh mana kita mempercayai dan merasai yang kita telah dapat apa yang kita hajati. Tanpa dilupakan letakkan Allah dan rasulNya di hadapan yang pasti akan mengikutinya.

Jadi letakkan kepercayaan kepada diri anda semua yang anda telah menjadi penulis yang hebat, bayangkan anda telah mempunyai sejumlah buku yang telah diterbitkan, anda telah berganding dengan sasterawaan negara dan anda menghampiri anugerah sasterawaan negara.

Hingga kita bertemu dilain perkongsian. TAHNIAH ANDA HEBAT DAN BERJAYA.

1 comments:

Ridha Reewani / Rizai Reeani February 19, 2010 at 7:53 PM  

wah, saya entri membuatkan saya bersemangat untuk terus menulis. Terima kasih untuk perkongsian ini. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tentang AVA :

001916007-V (daftar perniagaan)

C-00-7, Blok C, Jln CU 1/A
Taman Cheras Utama,
56000 Kuala Lumpur,
Cheras.

Legal Disclaimer :

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian atau bentuk daripada tulisan, foto dan artikel di sini perlu mendapat izin daripada Agensi Villa Aksara dengan makluman melalui emel atau di ruang komen entri. Dan sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan atau foto tersebut dari blog ini. Terima kasih.
(BLOG INI DIBUKA PADA 11 MEI 2009)

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP