Wednesday, July 15, 2009

Panduan Kepada Mereka Yang Menghantar Manuskrip Ke AVA

PENTING! Ini adalah panduan kepada mereka yang menghantar manuskrip kepada saya dalam format word. Saya akan menggunakan sistem suntingan melalui word juga. Caranya mudah dan dapat mempercepatkan proses suntingan yang saya lakukan serta rakan-rakan dapat membaca semula pembetulan yang dilakukan. Caranya adalah seperti berikut :

1- Setelah mendapat semula manuskrip anda, sila buka. Cari perkataan Tools pada menu atas yang disediakan. Sila klik gambar untuk besarkan saiz.


2- Kemudian anda akan lihat butang Track Changes, tekan dan anda akan lihat seperti ini. (sila klik gambar untuk besarkan saiz).

Sila lihat di kanan manuskrip, di situ akan tertera sebarang kesalahan asal yang diperbetulkan untuk anda bandingkan dengan pembetulan yang dilakukan.

* Kepada yang menghantar kepada saya dengan menggunakan format .pdf, saya hanya akan memberi komen dan teguran. Tiada sebarang pembetulan yang akan dilakukan. Harap maklum.

* Cara ini mempercepatkan proses semakan yang saya lakukan, dengan itu cepat pula saya menghantar semula kepada anda untuk dilihat semula.
:)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tentang AVA :

001916007-V (daftar perniagaan)

C-00-7, Blok C, Jln CU 1/A
Taman Cheras Utama,
56000 Kuala Lumpur,
Cheras.

Legal Disclaimer :

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian atau bentuk daripada tulisan, foto dan artikel di sini perlu mendapat izin daripada Agensi Villa Aksara dengan makluman melalui emel atau di ruang komen entri. Dan sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan atau foto tersebut dari blog ini. Terima kasih.
(BLOG INI DIBUKA PADA 11 MEI 2009)

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP