Tuesday, May 12, 2009

Berdaftar Dengan Kami?

AVA terbuka untuk mereka sama ada yang baru menulis atau sudah menulis tapi tidak tahu bagaimana untuk memasarkan manuskrip. Sila daftar sebagai ahli untuk mendapatkan keistimewaan sebagai ahli AVA. Dan sila hantar hanya manuskrip PENUH untuk kami hubungi rakan-rakan editor dari penerbit lain.

Sila Klik Di Sini Pendaftaran

Yuran untuk menjadi ahli kami adalah sebanyak RM 50.00 sahaja untuk setahun. No akaun saya akan diberikan melalui emel sahaja atas dasar menjaga privasi dan keselamatan.

Terima kasih.

p/s : Banyak lagi faedah yang akan diperolehi sekiranya menjadi ahli kami. Kami akan terangkan satu per satu kelak nanti.

6 comments:

Ilmar Imia May 12, 2009 at 7:30 PM  

sy dh anta 1 manuskrip pnuh kpd 1 publisher pd bln 8 thn lpas. Namun smpai skrg masih blum ada jwpn yg pasti tentang manuskrip itu. Bila sy call tnya, diorg cuma jwb manuskrip tu masih dlm penilaian. Jadi, adakah sy berhak anta manuskrip tu kpd publisher lain or sabar menunggu?

AVA May 12, 2009 at 7:44 PM  

Ilmar - Ilmar boleh menarik semula manuskrip tersebut dengan menghantar surat rasmi untuk menarik semula manuskrip. Tempoh 8 tahun terlalu lama bagi satu-satu manuksrip untuk diterbitkan. Kebiasaannya satu2 penerbit yang berwibawa hanya mengambil masa 6-12 bulan untuk menerbitkan manuskrip tersebut. Ilma mempunyai hak sepenuhnya untuk menarik semula karya tersebut. Jangan biarkan penerbit itu menyimpan karya anda terlalu lama.

Ilmar Imia May 12, 2009 at 7:50 PM  

bukan 8 tahun, tp bulan 8 tahun lepas. Saya hantar manuskrip tu bulan Ogos tahun lepas :D

masalahnya saya tak pasti samada penerbit mahu menerbitkannya ataupun tidak kerana mereka sendiri belum memberi jawapan yang pasti.

Kaseh Esmiralda May 17, 2009 at 5:28 AM  

Salam, abg Khar...
Kalau Kaseh ade lebih dari satu manuskrip... boleh ke Kaseh hantar sekaligus?...

Khar,  May 17, 2009 at 5:40 AM  

Kaseh Ismiralda - Tiada masalah, tapi berdaftarlah dengan kami dulu ... hehehe

Mardihah October 11, 2009 at 7:10 PM  

Salam,

Sekiranya saya ingin berdaftar sebagai ahli AVA, namun tiada naskah manuskrip, adakah saya boleh berdaftar. Ucapan terima kasih untuk setiap balasan jawapan kepada saya.

Penulis baharu yang rindukan bulan.
Mardihah Adam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tentang AVA :

001916007-V (daftar perniagaan)

C-00-7, Blok C, Jln CU 1/A
Taman Cheras Utama,
56000 Kuala Lumpur,
Cheras.

Legal Disclaimer :

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian atau bentuk daripada tulisan, foto dan artikel di sini perlu mendapat izin daripada Agensi Villa Aksara dengan makluman melalui emel atau di ruang komen entri. Dan sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan atau foto tersebut dari blog ini. Terima kasih.
(BLOG INI DIBUKA PADA 11 MEI 2009)

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP