Sunday, April 11, 2010

Bengkel Asas Pengkaryaan Cerpen 11 April 2010



Kredit : Gambar diambil dari FB Mat Min

Alhamdulillah, bengkel yang berlangsung semalam berjalan lancar hingga ke akhir. Meskipun jam empat petang sudah tamat, namun sesi diteruskan hingga ke 4.30 petang. Mujur jugalah tidak dikenakan bayaran tambahan oleh pengurusan IYC. Sesi yang bermula dengan penerangan paling asas dalam penggarapan cerpen oleh Puan Nisah menarik minat perserta. Meskipun sudah ada perserta yang cerpennya biasa terbit di akhbar arus perdana, namun dia dapat memanfaatkan lagi ilmu yang didapati dari bengkel tersebut.

Perjalanan bengkel menjadi perlahan sedikit apabila menjelang selepas makan, namun ia tidak lama. Sesi petang, Pn Nisah mengadakan praktikal terhadap pembelajaran yang dilakukan pada sesi sebelum rehat tengahari. Disulam pula dengan gelak tawa daripada beberapa perserta yang nakal, bengkel menjadi hidup. Suasana kembali ceria hingga ke akhir.

Gambar-gambar dapat dilihat di FB AVA.

2 comments:

Putri Lily April 13, 2010 at 3:29 AM  

Salam,

Wah! tak aci seh, lily takde fb. :(

~Putri Lily~

Khar,  April 13, 2010 at 6:22 PM  

PL.

Kalau nak aci, buka akaun FB lah.
hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tentang AVA :

001916007-V (daftar perniagaan)

C-00-7, Blok C, Jln CU 1/A
Taman Cheras Utama,
56000 Kuala Lumpur,
Cheras.

Legal Disclaimer :

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian atau bentuk daripada tulisan, foto dan artikel di sini perlu mendapat izin daripada Agensi Villa Aksara dengan makluman melalui emel atau di ruang komen entri. Dan sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan atau foto tersebut dari blog ini. Terima kasih.
(BLOG INI DIBUKA PADA 11 MEI 2009)

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP