Thursday, January 14, 2010

Sastera Membentuk Remaja


Salam Sejahtera,

Sastera.... Ianya merupakan satu istilah yang mengundang pelbagai pengertian dari sudut yang juga pelbagai. Apabila istilah ini kita lontarkan kepada masyarakat. Pelbagai jawapan yang akan kita perolehi. Antaranya :

1. Untuk orang yang kuat berangan jer. Betulke?
2. Untuk orang yang sedang hangat bercinta (jiwang karat tak ingat)
3. Aku bukanlah orang sastera. Orang sastera ni semuanya pelik-pelik.

Artikel oleh Panel AVA :
Baca selanjutnya di blog Macai Suci (Farid Jasni)

3 comments:

fadz January 14, 2010 at 11:19 PM  

Salam, kelas skrip kak mai tu saya nak ikut serta! April kan?

Kaseh Esmiralda January 15, 2010 at 4:31 AM  

orang sastera pelik2 ke? (tapi mmg ramai pun yang panggil Kaseh budak pelik tahap luar alam)

utk yg jiwang karat? (cheis~~ ngilu memikirkan kalau saya ni spesies gitu)hahaha~~~

Neddo January 18, 2010 at 7:31 PM  

sastera ni sebenarnya satu medium saja. orang yang terjebak [terjebak?? bunyi macam gejala sosial la pulak, haha] dalam dunia sastera ni semua punya personaliti dan dunia yang tersendiri. dia cuma hendak menyerlahkan personaliti dan menyampaikan dunianya saja =)

p/s: tapi tak dapat dinafikan, spesis pelik dan jiwang karat tu memang ada... mungkin tu memang personaliti dan dunia diorang...?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tentang AVA :

001916007-V (daftar perniagaan)

C-00-7, Blok C, Jln CU 1/A
Taman Cheras Utama,
56000 Kuala Lumpur,
Cheras.

Legal Disclaimer :

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian atau bentuk daripada tulisan, foto dan artikel di sini perlu mendapat izin daripada Agensi Villa Aksara dengan makluman melalui emel atau di ruang komen entri. Dan sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan atau foto tersebut dari blog ini. Terima kasih.
(BLOG INI DIBUKA PADA 11 MEI 2009)

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP