Monday, November 8, 2010

Bengkel Skrip Drama - 7 Nov 2010

Kenyataan bahawa penulis skrip berkurangan dalam pasaran adalah suatu peluang yang harus diambil bagi sesiapa yang berminat dalam penulisan skrip drama televisyen. Oleh itu, AVA tidak henti-henti mengadakan bengkel penulisan skrip drama, sebagai sumbangan kecil terhadap industri penyiaran tanah air. Meskipun bengkel yang diadakan tidak ramai, tapi AVA mementingkan kualiti dari kuantiti. Justeru, AVA hanya memperuntukan kekosongan dalam yang skala yang kecil.


Namun dari masa ke semasa, bengkel skrip drama akan diteruskan lagi pada tahun 2011 bagi membantu industri. Ada masa ramai, ada masa sedikit bilangan. Dan kedapatan pula calon perserta yang menarik diri di saat-saat akhir ataupun tidak memberikan sebarang respon terhadapan emel peringatan yang dihantar. Tetapi, itulah asam garam dalam mengadakan bengkel. Namun AVA bersyukur kerana sudah menerima perserta dari Singapura, Indonesia dan Brunei. Diharapkan mana-mana peserta yang hadir ke bengkel AVA dapat memanjang-manjangkan lagi bengkel-bengkel yang disediakan oleh AVA kepada rakan-rakan lain.

Dan bengkel kali ini, alhamdulillah AVA menerima lapan orang perserta yang berminat. Meskipun begitu, bengkel yang dijalankan diharapkan dapat memuaskan hati peserta serta mendapat manfaat dari pembimbing yang sudah tidak asing lagi namanya. Sehubungan itu, bengkel skrip drama akan diteruskan lagi, kemungkin besar ada sedikit penambahan untuk penulis skrip pula; yakni bengkel untuk penulis skrip yang akan dikendalikan oleh sahabat AVA, sdr Sharul Ezad dari Radius One. Masa akan menentukannya.

Cuma AVA mengharapkan akan menerima lebih ramai peserta dari kalangan lelaki. Memandangkan peratusan bengkel sebahagian besarnya dihadiri oleh kaum wanita. AVA tabik pada kaum wanita kerana rajin dan selalu menambah ilmu dalam bidang/bengkel yang diminati.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tentang AVA :

001916007-V (daftar perniagaan)

C-00-7, Blok C, Jln CU 1/A
Taman Cheras Utama,
56000 Kuala Lumpur,
Cheras.

Legal Disclaimer :

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian atau bentuk daripada tulisan, foto dan artikel di sini perlu mendapat izin daripada Agensi Villa Aksara dengan makluman melalui emel atau di ruang komen entri. Dan sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan atau foto tersebut dari blog ini. Terima kasih.
(BLOG INI DIBUKA PADA 11 MEI 2009)

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP