Sunday, October 18, 2009

Laporan Bengkel Penulisan Cerpen AVA- 18 Oktober 2009





















Alhamdulillah, itulah perkataan yang terbit dari dalam hati setelah hampir seharian menjadi pengelola bengkel yang julung-julung kalinya diadakan oleh AVA. Meskipun agak sederhana, namun saya yakin perserta sedikit sebanyak dapat memanfaatkan ilmu yang diperolehi dari bengkel ini.

Tambahan pula bengkel ini dibimbing oleh pemudahcara yang tidak asing lagi dalam dunia penulisan, Puan Nisah Hj. Haron. Diserikan pula dengan Tuan Rozlan MN yang mewakili penerbitan Tintarona Publications. Dan tentunya, kehadiran ahli AVA sekaligus menjayakan bengkel ini dengan izin Allah. Tentunya bengkel yang pertama ini banyak kelemahan dan kekurangan, sama ada ketara atau tidak. Insya-Allah, AVA akan cuba memperbaiki lagi kelemahan ini pada masa akan datang.

Sebagai pengelola, AVA juga banyak belajar dari perserta dan suasana sepanjang bengkel ini berlangsung. Ya, menganjurkan bengkel ini secara perseorangan amat meletaikan, namun AVA amat berpuashati secara keseluruhannya, baik dari segi penyertaan, respons di dalam bengkel serta pemudahcara yang amat bermurah hati mengongsikan ilmunya dari jam 8 pagi santak ke 4 petang. Wakil dari Tintarona pula dapat menambahfahamkan lagi perserta secara ringkas tentang dunia penerbitan.

Semoga Allah memberkati bengkel tersebut dan memberikan kekuatan kepada AVA untun menganjurkan lagi bengkel yang dapat memberikan manfaat kepada semua golongan, sama ada yang baru belajar menulis mahupun yang karyanya berada di pasaran. Alhamdulillah.

Lagi berita di blog :
Celik Huruf
Fadxiora Hiwatari
Farah Husain
Ilmar Imia
Juliaesqa
Neddo
Abang Bro

6 comments:

Neddo October 19, 2009 at 5:44 AM  

Terima kasih banyak-banyak pada AVA kerana menganjurkan aktiviti ni... memang besh! Dapat banyak pengetahuan dan pengalaman... harap lepas ni ada bengkel penulisan novel pulak! =)

p/s: bro sf, nak email kak lily? maseh...

AVA,  October 19, 2009 at 7:52 AM  

Neddo - Alhamdulillah, semuanya atas izin Allah semata, juga sokongan dari ahli AVA yang tidak berbelah-bahagi. Insyallah kalau ada sambutan untuk bengkel penulisan novel, AVA akan adakan, doakan.

p/s : sebentar lagi saya akan emel.

Farahusain October 19, 2009 at 6:09 PM  

Bengkel ahad lepas memang best. Tahniah pada AVA sebab berjaya anjurkan bengkel penulisan cerpen tu.

Saya doakan bengkel penulisan novel tu akan diadakan. Saya akan sertai. :)

AVA,  October 20, 2009 at 1:50 AM  

Farah - Insyallah, doakan.

Nemo^0^eriMo October 20, 2009 at 3:01 AM  

hoye2....
bengkel nieh mmg bgs gler....
walopon cuma sehari... <-- nemo rase xcukup....
tp bnyk giler mender br yg nemo blajar....<-- walopon hakikatnya ader beberapa perkara masih dlm keadaan BLUR...

hahahah... hakoo mmg lampi...

lps nieh nk buat bengkel utk novel erk? bleh nemo bg cdgn x?

apa kata bengkel2 akn dtg disediakan sijil... huhuhuh ader gak mende yg bleh mengembalikan ingatan yg nemo dh pernah blejar... kut2 mau balik ke pangkal jalan....

p/s... abg khar.... bengkel ari tuh xder sijil erk? huhuhu.... xleh nk masuk dlm SKT

Khar,  October 20, 2009 at 6:03 AM  

Nemo - Wey, ejaan tu! Amboi main belasah saja! Hehehe ... sijil, akan datanglah bagi sijil. Kena naik yuran bengkellah, bukan mudah nak dapat pemudahcara macam Pn Nisah.

p/s : Pahatkan ilmu yang diperolehi dalam karya, supaya kamu ingat sampai bila-bila. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tentang AVA :

001916007-V (daftar perniagaan)

C-00-7, Blok C, Jln CU 1/A
Taman Cheras Utama,
56000 Kuala Lumpur,
Cheras.

Legal Disclaimer :

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian atau bentuk daripada tulisan, foto dan artikel di sini perlu mendapat izin daripada Agensi Villa Aksara dengan makluman melalui emel atau di ruang komen entri. Dan sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan atau foto tersebut dari blog ini. Terima kasih.
(BLOG INI DIBUKA PADA 11 MEI 2009)

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP