Tuesday, January 26, 2010

Kejujuran dan Keterbukaan

Assalamualaikum Semua,

Apa khabar? Moga semua ahli AVA berada dibawah lindungan Maha Esa. Maafkan Abg Bro kerana lama tidak menulis di sini. Maklumlah agak sibuk kebelakangan ini dengan amanah yang digalas, untuk melatih pekerja yang mereka panggil "upskilling".

Abg Bro ingin berkongsi dengan anda semua antara yang harus disampaikan pada hari pertama ialah WHO.

W=willing / kesediaan
H=honest / kejujuran
O=openness / keterbukaan

Dalam perbincangan bersama perkara pertama yang kami bincangkan ialah sikap kesediaan, keterbukaan dan kejujuran. Abg Bro rasa sikap ini juga perlu ada pada setiap individu terutama penulis yang akan menukilkan rasa, emosi, pengamatan, pendengaran dan juga penglihatan. Anda dituntut untuk bersikap sedemikian kerana dengan ini akan mengundang rasa yakin, jujur, amanah dan telus dalam berkarya juga jangan dilupakan integriti semasa menulis dan mengulas.

Sekian dari abg bro insyallah kita akan berkongsi di pertemuan akan datang.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tentang AVA :

001916007-V (daftar perniagaan)

C-00-7, Blok C, Jln CU 1/A
Taman Cheras Utama,
56000 Kuala Lumpur,
Cheras.

Legal Disclaimer :

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian atau bentuk daripada tulisan, foto dan artikel di sini perlu mendapat izin daripada Agensi Villa Aksara dengan makluman melalui emel atau di ruang komen entri. Dan sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan atau foto tersebut dari blog ini. Terima kasih.
(BLOG INI DIBUKA PADA 11 MEI 2009)

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP