Sunday, November 8, 2009

Pra Bengkel Penulisan Skrip Drama 10 Jan 2010

Alhamdulillah, minggu lepas saya dapat berjumpa dengan sdr Shahrul Ezad yang masih sibuk dengan penggambaran Tari Tirana. Hampir sahaja pertemuan tersebut dibatalkan kerana kesibukannya, tapi akhirnya setting props belum siap, jadi beliau mengambil keputusan untuk berbincang tentang bengkel penulisan skrip drama yang bakal dianjurkan. Dalam pada itu, sempat juga kami bertukar-tukar pandangan tentang dunia penulisan novel dan skrip drama. Ternyata ia mempunyai dasar yang agak sama, namun bezanya skrip drama akan ditukar dalam bentuk visual.

Memang hebat cabaran dan dugaan yang beliau hadapi untuk berdiri di takah yang ada sekarang ini. Ya, harapan saya agar perserta nanti dapat memanfaatkan bengkel tersebut nanti semaksimum mungkin. Ditanya apakah rahsia kejayaan beliau, beliau mengatakan bahawa disiplin, komitmen yang tinggi, sabar adalah antara resepi yang perlu ada dalam diri seorang penulis skrip yang mahu berjaya.

Ya, apakah lagi rahsia dan tips beliau untuk berjaya, mari sama-sama kita ikuti dan menghayati dalam bengkel tersebut nanti. Tentatif program untuk bengkel ini sudah ada, hanya menanti masa untuk diemelkan kepada para perserta, Moga-moga majlis tersebut diberkati Allah dan menjadi satu titik permulaan yang baharu dalam ambisi kita untuk menjadi penulis yang berjaya, amin.

p/s : Akan datang, Insya-Allah, AVA akan menjemput penulis skrip drama bersiri Nur Kasih, Tangisan Bulan Madu dan sebagainya untuk para perserta yang berminat untuk menghadiri bengkel penulisan skrip drama. Bagaimana, ada sambutan untuk bengkel seterusnya?

1 comments:

Neddo November 9, 2009 at 6:34 PM  

yeehaa~ menarik, menarik... tak sabar rasanya menanti 10 Jan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tentang AVA :

001916007-V (daftar perniagaan)

C-00-7, Blok C, Jln CU 1/A
Taman Cheras Utama,
56000 Kuala Lumpur,
Cheras.

Legal Disclaimer :

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian atau bentuk daripada tulisan, foto dan artikel di sini perlu mendapat izin daripada Agensi Villa Aksara dengan makluman melalui emel atau di ruang komen entri. Dan sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan atau foto tersebut dari blog ini. Terima kasih.
(BLOG INI DIBUKA PADA 11 MEI 2009)

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP